top of page

MISSION #PINUPYOURSELF is ON! Are you in?



In mijn vorige blog schreef ik over mijn deelname aan Miss Pinup Benelux en mijn missie. Doel van deze missie is om samen een gelijkwaardige inclusieve samenleving te bereiken. Hiervoor zullen we ook samen de strijd aan moeten gaan. Hoe? Dat deelde ik middels een Military Briefing; mijn voordracht tijdens de voorronde van Miss Pinup Benelux. Hoe dit verliep lees je terug in het "militaire" logboek ;-) >>


----

Logboek.


Alkmaar, zondag 26 januari.


1215 uur

Aangekomen in het Aloha Café. Ik nam mijn plaats aan de bar en scande mijn omgeving. Het strijdveld werd klaar gemaakt. Langzaam maar zeker druppelden de deelnemers van deze verkiezing één voor één binnen. Ook zij verkenden voorzichtig hun omgeving en zochten een plaats om met gezonde zenuwen te wachten tot de tijd rijp was. Ik warmde mijn koude handen aan een kop thee die ik besteld had bij de vriendelijke barman, die samen met zijn collega ook hard aan het werk was om alles in orde te maken voor dit evenement. Terwijl alle voorbereidingen getroffen werden, kwam ook mijn trouwe soldaat binnen met de flip-over waarop de briefing met strategie plus bijbehorende wapeninzet was uitgewerkt. De kou maakte langzaam plaats voor de warmte die passend was bij tiki omgeving en de ruimte werd opgevuld door meer en meer prachtig uitgedoste en zeer diverse pin-ups die klaar waren om uit hun comfort zone te treden en de moed vonden om zich te laten zien en een beetje van henzelf te delen onder het oog van de jury en gegadigden.


1230 uur

Als snel bleek dat, ondanks de zenuwen en de ambitie om een finale plek te behalen, de sfeer gemoedelijk was en zeg maar gerust zachtaardig. Ik zou het eerder omschrijven als een bemoedigende omgeving, waardoor het strijdveld veranderde in een podium die ruimte gaf voor persoonlijke groei en daaromheen een plek om steun te vinden bij elkaar. Het werd een plek die het gevoel gaf samen de strijd aan te gaan. Perfect voor de missie die ik in korte tijd met deze groep zou gaan delen. Het gehele tafereel was een mooi voorbeeld van hoe een samenleving eruit zou kunnen zien. Een waarbij we elkaar respecteren, accepteren, steunen, betrekken en sterker maken. Ik zag een leger die deze missie kan dragen en uitdragen.


1300 uur

Het was tijd. Dit was de eerste voorronde van de Miss Pinup Benelux en werd geopend door niemand minder dan Vivian a.k.a. The Dutch Pinup, de initiatiefneemster van Miss Pinup Benelux. Na haar welkomstwoord en benodigde info voor de dag, kon de eerste Pinup starten met haar presentatie, waarin de Miss Pinup Benelux vlag werd gehesen en dus een perfect begin maakte van deze voorronde. De toon was gezet en de dappere dames volgden elkaar snel op. Ik keek met plezier naar de voordrachten, maar in het bijzonder viel mij een overeenkomst op tussen de verschillende presentaties. In de introductie van de meeste pin-ups kwam naar voren dat zij voor henzelf een zekere drempel hebben moet overwinnen om te kunnen zijn wie ze nu zijn en zich nu zo te kunnen laten zien. Wederom een gegeven die aangaf op de juiste plaats te zijn met mijn briefing die nu snel zou volgen. Een gegeven die voor herkenbaarheid zou zorgen bij de aanwezigen van mijn briefing.


1545 uur

De Mission Briefing, uitgewerkt en zorgvuldig samengevat in een vintage notitie mapje, haalde ik uit de leger pukkel (een canvas schoudertas) die van mijn vader is geweest in zijn diensttijd. Met mijn opa’s kwartiermuts (schuitje) van zijn diensttijd in Nieuw Guinea stevig vast gespeld naast mij victory roll, stond ik in mijn Pinup Army outfit klaar in de houding voor het delen van de missie.

De briefing kreeg de aandacht van alle aanwezigen en ik zocht dan ook hun blikken op en maakte zo nu en dan oogcontact om de ernst van de missie mee te kunnen geven. Na de introductie van de missie kwam ik aan bij het punt van wapen inzet. De twee belangrijkste wapens om in te zetten voor het bereiken van een inclusieve, samenleving waarin diversiteit erkent en geëerd wordt met als grondslag het vormen van een sterke, liefdevolle eenheid waarin ieder een gelijkwaardige plek inneemt, zijn; Zelf-liefde en Empowerment. Vervolgens deelde ik hoe we deze wapens eigen konden maken en hoe deze vervolgens impact zouden maken. Met aandacht werd de missie aangehoord en waargenomen. Je kon een spelt horen vallen.


1550 uur

De stilte van de aanwezigen zetten zich om een een stevig applaus, wat als een krachtig schouderklopje aanvoelde, maar tevens notie gaf dat het belang van de missie was geland. Ik kon wel stellen dat deze briefing was geslaagd. To practice what I preach kan ik vanuit zelfliefde zeggen dat ik het goed had gedaan.


1630 uur

Vivian nam de microfoon weer in haar handen en zo startte zij met het delen van haar complimenten over de presentaties van de Pinups, bedankte de mensen die deze voorronde mede mogelijk hadden gemaakt, waarnaar ze overging in het uitdelen van de door Schorem Barbier aangeboden Reuzel goodiebags om vervolgens te starten met de uitreiking van de sjerp en tiara voor de vier, door de jury verkozen, finalisten. Een spannend en tevens lastig moment, omdat iedereen zich van zijn beste kant heeft laten zien en moedig is geweest over een drempel te stappen, maar er toch maar een kleine selectie een kans krijgt dit nogmaals binnen deze verkiezing te doen. Hopend op dat die genen die niet binnen de kleine selectie zitten, zich wel realiseren dat hun reis, avontuur en wellicht ook zelfontplooiing evengoed doorgaat, ook naast dit evenement. Dat dit ervaren wordt als het moment waar op hun reis begint en niet eindigt. De stap is immers gezet.

De juryleden maken om beurten een finalist bekend. Bijzonder was om waar te nemen dat de verbazing van de bekendgemaakte finalisten groter was dan die van de omstanders, die eigenlijk geheel niet verbaasd waren als wel enthousiast. Eén voor één namen de eerste 3 bekendgemaakte finalisten hun sjerp en tiara in ontvangst. Nog één zou zich bij hen mogen voegen, een laatste kans voor de overgebleven pinups… Kelly Sue! Mijn naam werd genoemd, een nieuwe kans werd aangereikt voor het delen van de missie! Ik zocht snel een plekje voor het plaatsen van mijn in reeds ontvangst genomen goodiebag om mijn handen leeg te maken. De sjerp werd over mijn hoofd met kwartiermuts, op mijn schouder gelegd en de tiara werd met zorg geplaatst in mijn victory roll. Met altijd wel mijn woordje klaar stond ik nu sprakeloos en enigszins onhandig dit nieuws te verwerken, om mij vervolgens bij de finalisten te voegen.


Foto: Shirley van der Sluys


Zo geschiedde de eerste voorronde van Miss Pinup Benelux 2020. Op naar de finale!


———


Join and let’s do this!

De eerste voorronde is nu achter de rug, ik ben met mijn missie door naar de finale, maar door of niet, de missie is gestart! Mission #PINUPYOURSELF is ON! Join the Mission en laat jezelf zien. PIN UP YOURSELF. Het woord ‘pinup’ komt letterlijk van ‘pinning up’; het ophangen van foto’s/artworks van vrouwelijke of mannelijke schoonheid. Als we een “photowall” willen met zoveel mogelijk diverse mensen, dan zullen we onszelf daar moeten op “pinnen”!

So let’s empower each other door samen te zorgen voor een veilige omgeving waarin we onszelf kunnen zijn en laten zien om wie we echt zijn. Laat jezelf zien met #PINUPYOURSELF en moedig daarmee anderen aan hetzelfde te doen. Wees elkaars rolmodel om uit onze schulp te durven kruipen. Met SUE’s Warriors bied ik een podium om diversiteit te eren en zal op de socials van SUE’s Warriors de diversiteit die zal ontstaan uit de foto’s met #PINUPYOURSELF delen. Samen maken we zo die “photowall” waarin de schoonheid van diversiteit terug te zien is! Hiermee inspireren en moedigen we samen zowel media, mode als maatschappij aan om mens en talent te zien in zijn veelzijdigheid en kunnen we gelijkwaardige inclusie stimuleren.


Are you in?


Diversity is Key to Unity!


Kelly Sue


61 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page