top of page

Voorbereidingen SUE ft. VJR Jewels @MBFWA


Voor de show op Mercedes Benz Fashion Week Amsterdam, moesten de nodige voorbereidingen getroffen worden. Omdat de collectie is ontworpen met als uitgangspunt 'seated fashion', moesten ook de rolstoelen volledig in stijl worden aangekleed. Met dank aan zowel Roos Prommenschenkel en haar label Pimped By Roos, als Progeo Nederland voor het uitlenen van de rolstoelen, was het mogelijk om ook de rolstoelen volledig af te stemmen op de collectie van Kelly Sue.

Hoewel het best even aanpoten was om alle stoelen af te stylen, was het ook een gezellige boel. En ik had het voorrecht om als 'huisfotograaf' het een en ander vast te leggen om ook jullie een kijkje achter de schermen te kunnen geven. Want hoewel de daadwerkelijke show op het MBFWA in wezen zo voorbij is, zit er des te meer werk in alle voorbereidingen.

Als ontwerpster van een collectie voor 'seated fashion', kon Kelly Sue er natuurlijk niet onderuit om ook zelf even in de rolstoel te gaan zitten. Voor mij als rolstoelgebruiker, is dat natuurlijk wel weer even een lolletje om naar te kijken. Ook rijden met een rolstoel is een vak op zich. De 'newbies' zijn zeg maar de kinderen die net voor het eerst zonder zijwieltjes mogen rijden: nog een beetje onzeker en zoekende hoe het gevoel van een rolstoel nu in elkaar zit. En dan lach ik toch stiekem even in mijn vuistje als ik een ander zie stuntelen. Maar onder het motto 'doe waar je goed in bent', kan Kelly Sue zich beter richten op het ontwerpen van een mooie 'seated fashion' collectie. Dan ga ik nog even oefenen op het maken van een wheelie.

Verschil moet er zijn.

Benieuwd naar het resultaat? Bekijk hier de video van de show!

© Photography and writing by Elianne Speksnijder


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Social Icon
bottom of page